«Погоджено» «Затверджено»

на засіданні методичної ради Директор Кинашівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

«30» серпня 2019 р. ____________ Н.М.Прядка

протокол № 1 від 30.08.2019 р. « 30»серпня 2019 р.


Положення про методичну роботу вчителя

1. Загальні положення

1.1. Учитель - ключова постать у сучасному навчально-виховно­му процесі, духовний наставник учнів. Від його підготовки залежить якість освіти, рівень духовної культури суспільства, утвердження де­мократичних принципів та процесів.

1.2. Методична робота вчителя - усвідомлена, цілеспрямована, планомірна та неперервна робота педагога, спрямована на вдоскона­лення теоретичної власної підготовки, необхідної для практичної ді­яльності.

1.3. Результатом методичної роботи вчителя є формування творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення й поширення його досвіду, зростання авторитету.

2. Завдання та напрями діяльності вчителя

2.1. Основні завдання вчителя:

• формування потреби до неперервної освіти та самоосвіти впро­довж життя; формування високого рівня культури, зокрема правової;

• розвиток здатності до творчої діяльності;

• готовність до співпраці, толерантність, терпимість до іншої думки;

• уміння вести діалог, шукати та знаходити розумні компроміси;

• розвиток здатності до самоорганізації.

2.2. Основні напрями роботи вчителя:

· участь у роботі шкільних методичних об’єднань учителів групи споріднених предметів, творчих груп учителів, створених з метою реалі­зації програм та проектів, які існують у навчальному закладі:

· участь у педагогічних радах, педагогічних консиліумах з метою колективного розв'язання педагогічних ситуацій;

· участь у науково-практичних конференціях, семінарах, тренінгах, які проводять у навчальному закладі, інших загальноосвітніх та вищих навчальних закладах;

· участь у співбесіді із заступником директора з відповідного на­пряму діяльності, керівником ШМО з питань, які належать до його компетенції;

· участь у підготовці та проведенні оперативно-методичних нарад.

3. Організація роботи

Учителі планують, координують та затверджують методичну ді­яльність на засіданніметодичної ради навчального закладу, ШМО, творчих груп.

4. Права вчителя

Учитель має право на:

• вибір форм, методів, технологій викладання навчального матеріалу, що відповідають основним положенням законодавчих документів у сфері освіти та не суперечать основним завданням навчального закладу;

• самостійний вибір форм та методів підвищення власної фахової майстерності;

• відрядження та вирішення питання про оплату участі в тренінгах, семінарах, конференціях, які мають науково-методичний, фахо­вий характер і сприяють підвищенню фахової майстерності;

• забезпечення організації навчальної діяльності учнів на сучасно­му рівні, особистої методичної діяльності, забезпечення необхідною методичною літературою та посібниками, зокрема періодичною пре­сою відповідно до фаху.

5. Обов'язки вчителя

Учитель освітнього закладу зобов'язаний:

• організувати особисту діяльність з питань удосконалення педа­гогічної, фахової майстерності (наукова, експериментальна, методич­на робота) через участь у роботі ШМО, творчої групи;

• організувати роботу з обдарованими, здібними учнями (наукова, дослідна, проектна, олімпіадна робота, творча майстерня) та з учнями інших груп за рівнем навченості;

• організувати свою роботу з урахуванням основних завдань ді­яльності навчального закладу, науково-методичної проблеми методичного об’єднання;

• організувати співпрацю з батьками та вчителями з питань підви­щення якості освітнього процесу, поліпшення якості педа­гогічної діяльності;

• планувати свою діяльність з урахуванням здоров'я та безпеки життя дітей, заходів із техніки безпеки;

• надавати методичну, фахову допомогу молодим спеціалістам.

6. Документація

Учитель має створити власне портфоліо, до якого потрібно вклю­чити:

• методичну картку як результат фахової методичної роботи;

• сценарії урочних та позаурочних навчальних і виховних заходів;

• тексти особистих видань, публікацій тощо;

• тестові матеріали.

7. Керівництво методичною діяльністю вчителя

Методичною діяльністю вчителя керують директор школи через заступника директора з на­вчально-виховної роботи, керівник шкільного методичного об’єднання, відповідальний за організацію роботи творчої групи.

Положення про шкільний методичний кабінет


Затверджено

Директор Кинашівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

____________ Н.М.Прядка

«_____» ________ 2019 р.

Положення про шкільний методичний кабінет

(згідно ПОЛОЖЕННЯ про методичний кабінет середнього закладу освіти,

затвердженого наказом Міністерства освіти України)

1. Загальні положення

1.1. Положення про методичний кабінет Кинашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів розроблено відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти в Україні, Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки, наказами та інструкціями Міністерства освіти і науки України .

1.2. Методичний кабінет Кинашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів є центром навчально-методичної роботи педагогічних працівників та опорною ланкою керівництва в організації науково-методичної роботи в школі.

Положення визначає основні завдання методичного кабінету, зміст роботи, вимоги до його обладнання та оснащення.

1.3. Роботою методичного кабінету керує заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

2. Методичний кабінет знаходиться в окремому кабінеті, придатному для творчої роботи педа­гогічних працівників.

3. Основними завданнями методичного кабінету є:

* Надання допомоги вчителям у підвищенні фахового рівня і педагогічної майстерності.

* Координація змісту форм і методів самоосвіти вчителів та колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів для того, щоб спрямувати їх на вирішення проблем, які стоять перед освітою.

* Пропаганда досягнень педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду, вивчення та узагальнення досвіду вчителів.

* Розробка і впровадження інформаційно-комп’ютерного забезпечення освітнього процесу.

* Впровадження в практику роботи школи нових технологій у різних інформаційно-методичних формах – колективних, групових, індивідуальних.

* Організація тимчасових творчих груп для розробки конкретних освітніх програм, методик, впровадження технологій.

* Організація рецензування методичних розробок, інших навчально-методичних матеріалів, розроблених вчителями.

* Активізація видавничої діяльності викладачів.

* Створення банку інформації щодо освітніх проектів, методик навчання тощо.

4. Методичний кабінет проводить таку роботу:

* створює умови для самостійної, індивідуальної роботи педаго­гічних працівників шляхом забезпечення їх необхідною науково-методичною літературою;

* організовує консультації з питань психології, педагогіки, фа­хової підготовки, методики викладання предметів;

* займається організацією та періодично проводить виставки навчальної літератури, забезпечує педагогічних працівників необ­хідною інформацією;

* бере участь в організації та проведенні представницьких педа­гогічних заходів: педагогічних читань, виставок, творчих звітів, на­уково-практичних семінарів, конференцій тощо;

* організовує наставництво, стажування молодих учителів;

* сприяє участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі;

* сприяє впровадженню в практику роботи вчителів перспек­тивного педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.

5. У шкільному методичному кабінеті зосереджуються такі мате­ріали:

* Конституція України, Закон про освіту, урядові документи з питань освіти, рішення колегій, накази та інші інструктивно-нормативні документи Міністерства освіти України, управліня освіти, районного методичного кабінету;

* документація шкільних і міжшкільних методоб'єднань (пла­ни роботи, рекомендацій засідань, тексти виступів, розробки уроків, зразки наочності тощо);

* графік проведення методичних заходів з педагогічними пра­цівниками;

* науково-методична література;

* матеріали з позакласної, позашкільної роботи;

ШКІЛЬНІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ:

* наказ про організацію роботи в поточному навчальному році;

* робочий навчальний план школи;

* перспективний, річний план роботи школи;

* графік навчального процесу;

* контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації (навчальні програми);

* графік контрольних, практичних лабораторних, тематичних робіт;

* розклад навчальних занять, індивідуальних занять, факультативів, курсів за вибором;

* документація з підвищення кваліфікації педагогів;

* матеріали роботи педколективу над науково-методичною проблемою;

ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ освітнього ПРОЦЕСУ:

* список підручників, за якими працює школа (якщо є можливість, то повний комплект підручників);

* робота методичної ради школи (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);

* робота методичних об'єднань (по кожному методичному об’єднанню окрема папка): план проведення, всі матеріали, рекомендації, методичні розробки, зразки наочності;

* матеріали діяльності інших форм методичної роботи (творчих груп, семінарів-практикумів, проблемних семінарів, творчих звітів учителів тощо);

* матеріали вивчення, узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду; програми дослідницької та експериментальної роботи (теорія і практика експерименту, довідки з цих питань);

* робота профільних класів (накази про відкриття класів, списки учнів, моніторинги навченості, діагностика по класах, тощо);

* банк даних (картотека) педагогічних знахідок, досвіду впровадження освітніх технологій;

* тематичне планування (інтегрованих курсів, варіативної складової навчальних планів).

ОСНОВНІ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ З НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ:

* дидактичні матеріали, матеріали для організації контролю навчальних досягнень;

* аналітичні матеріали шкільного моніторингу за кожним із навчальних предметів (результати зрізів, діагностики, поточних та підсумкової атестації);

* робота з учнями , що мають підвищений рівень мотивації навчання (результати олімпіад та інтелектуальних марафонів – шкільних, районних, обласних тощо);

* інформації з навчально-методичного забезпечення кожного предмета;

* анкета, схеми аналізів ( типи і види уроків із різних предметів, типи і види аналізів, картки – схеми для самоаналізу);

* тексти контрольних робіт, тренувальних прикладів і завдань до державної підсумкової атестації;

* методичні розробки вчителів;

* єдині вимоги до викладання навчальних предметів, рекомендації вчителеві з основних напрямів діяльності тощо);

* нормативи оцінювання учнів із різних навчальних предметів;

* питання єдиного орфографічного режиму;

* методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;

* матеріали для оформлення шкільних навчальних кабінетів.

ДІАГНОСТИЧНА РОБОТА

* моніторинг аналітичної діяльності вчителів (анкетування різного рівня, результати самоаналізу уроків та аналіз уроків своїх колег);

* результати діагностики педагогічного колективу (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);

* матеріали атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами.

ПОЗАКЛАСНА РОБОТА

* орієнтовна тематика наукових учнівських робіт;

* перелік макетів, рекомендованих для виготовлення діючих моделей, наочних посібників, необхідних для вивчення предмета;

* матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;

* матеріали роботи з батьками, спонсорами;

* матеріали на допомогу класним керівникам, вихователю груп продовженого дня.

6. Звіт про роботу методичного кабінету заслуховується на педагогічній раді (згідно з чинними нормативними документами).

«Погоджено» «Затверджено»

на засіданні методичної ради Директор Кинашівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

«30» серпня 2019 р. ____________ Н.М.Прядка

протокол № 1 від 30.08.2019 р. « 30»серпня 2019 р.

Положення про методичну раду

Кинашівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів

Загальні положення

Методична рада створюється в цілях координації діяльності структурних підрозділів методичної служби освітнього закладу (ОЗ).

Рада є колективним суспільним органом, об'єднує на добровільній основі педпрацівників освітнього закладу.

Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в навчальному закладі.

Методична рада в своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями уряду України, органів управління всіх рівнів з питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і правовими актами школи.

Завдання діяльності методичної ради

Методична рада створюється для вирішення наступних задач, покладених на навчальний заклад:

· координація діяльності методичних об'єднань і інших структурних підрозділів методичної служби ОЗ, направленої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;

· розробка основних напрямів методичної роботи ОЗ;

· формування мети і задач методичної служби ОЗ;

· забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;

· організація дослідно-пошукової, інноваційної і проектно-дослідницької діяльності в ОЗ, напрямів на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;

· організація консультування педпрацівників ОЗ по проблемах вдосконалення професійної майстерності, методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;

· розробка заходів щодо узагальнення і розповсюдження педагогічного досвіду педпрацівників ОЗ;

· участь в атестації педпрацівників ОЗ;

· проведення педагогічних і методичних експериментів по пошуку і апробації нових технологій, форм і методів навчання;

· професійне становлення молодих (початківців) викладачів;

· виявлення, узагальнення і розповсюдження позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих вчителів;

· організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в області освіти;

· упровадження в навчальний процес сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного забезпечення для проведення навчальних занять і упровадження їх в навчальний процес.

Основні напрями діяльності методичної ради:

· аналіз результатів освітньої діяльності по предметах;

· участь в розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального об'єму і змісту навчальних програм;

· розгляд і оцінка інтегрованих навчальних програм по предметах, що вивчаються, і узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог державних освітніх стандартів;

· обговорення рукописів навчально-методичних рекомендацій і дидактичних матеріалів по предметах;

· підготовка і обговорення методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і кваліфікаційного рівня вчителів;

· обговорення докладів по методиці викладу принципових питань програми, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;

· обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;

· розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницькою роботою вчителів;

· організація і проведення педагогічних експериментів по пошуку і упровадженню нових інформаційних технологій навчання;

· застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;

· розробка і вдосконалення засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їх використовування в навчальному процесі;

· вдосконалення навчальної лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і їх програмного забезпечення);

· взаємовідвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;

· сумісні засідання із спорідненими і взаємозабезпечуючими ШМО в цілях обміну досвідом роботи;

· вивчення досвіду роботи споріднених ШМО інших навчальних закладів і обмін досвідом з цієї роботи;

· вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;

· розробка положень про проведення конкурсів, змагань, предметних олімпіад.

Функції науково-методичної ради:

І. Організаційно-педагогічна:

· сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;

· створити колектив однодумців, які б працювали над постійним професійним самовдосконаленням, підвищенням продуктивності педагогічної праці;
- здійснювати загальне керівництво методичною, науковою, інноваційною діяльністю (проведення науково-практичних конференцій, семінарів, практикумів, круглих столів, методичних конкурсів, виставок, предметних тижнів тощо );

· розгляд планів, програм, проектів усіх підрозділів методичної роботи, їх затвердження;

· координація діяльності з питань методичної роботи з іншими підрозділами професійної освіти – кущовими, районними методичними об’єднаннями, райметодкабінетом, інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників;

· організація самоосвітньої роботи педагогів, самовдосконалення й самореалізація їхньої особистості;

· організація цілеспрямованої роботи з молодими спеціалістами;

· проведення первинної експертизи стратегічних освітніх документів (програм, навчальних планів тощо).

ІІ. Інструктивно-методична:

· інструктаж та консультування педагогів з питань виконання нормативних, директивних документів, організації навчально-виховного процесу;

· оперативне інформування педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки, кращий педагогічний досвід педагогічних працівників району, області, країни.

ІІІ. Пошуково-дослідницька:

· стимулювання ініціативи та активізація творчості членів
педагогічного колективу до науково-дослідницької, експериментальної та іншої творчої діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток навчально-виховного процесу в закладі освіти та роботі педагога;

· контроль процесу та результатів комплексних досліджень, проектів, експериментів, здійснюваних в закладі освіти;

· вироблення й погодження підходів до організації, здійснення та оцінка інноваційної діяльності в школі;

· організація консультування педагогів з проблем інноваційної діяльності, дослідницької роботи, професійного вдосконалення.

ІV. Вивчення узагальнення й поширення передового досвіду:

· вивчення професійних досягнень педагогів, узагальнення прогресивного досвіду кожного та впровадження його у практику роботи педагогічного колективу;

· створення умов для використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності.

V. Організація роботи методичної ради

До складу ради входять голови ШМО, керівники інших структурних підрозділів методичної служби, досвідчені вчителі, директор і заступники директора ОЗ. Склад ради затверджується наказом директора ОЗ.

Керує радою заступник директора з навчально-виховної роботи. Для забезпечення роботи ради обирається секретар.

Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором школи і затверджується на засіданні педагогічної ради школи.

Періодичність засідань ради – 2 рази на семестр. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов'язаний поставити до відома членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради і секретарем. При розгляді питань, що зачіпають інші напрями освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних працівників. По кожному з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів.

VІ. Права методичної ради

Методична рада має право:

· готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційного розряду;

· висувати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в школі;

· порушувати питання щодо публікації матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений в методичних об'єднаннях;

· порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення педпрацівників ОЗ за активну участь в дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;

· рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;

· висувати вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник року».

VІІ. Контроль за діяльністю методичної ради

У своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором школи (або призначеною ним особою) відповідно до планів методичної роботи і внутрішкільного контролю.

«Погоджено» «Затверджено»

на засіданні методичної ради

Директор Кинашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

«30» серпня 2019 р. ____________ Н.М.Прядка

протокол № 1 від 30.08.2019 р. « 30»серпня 2019 р.

Положення

про методичне об'єднання навчального закладу

Загальні положення

Методичне об'єднання є основним структурним підрозділом методичної служби освітньої установи, що здійснює проведення навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і позакласної роботи поодинці або декількома спорідненими навчальними предметами.

Методичне об'єднання організовується за наявності не менше трьох учителів по одному предмету або по одній освітній області. До складу методичного об'єднання можуть входити вчителі суміжних і споріднених дисциплін.

В освітній установі може також створюватися методичне об'єднання класних керівників.

Кількість методичних об'єднань і їх чисельність визначаються виходячи з необхідності комплексного рішення поставлених перед ОЗ завдань і встановлюються наказом директора школи.

Методичні об'єднання створюються, реорганізуються і ліквідуються директором школи за поданням заступника директора з навчально-виховної роботи (ЗДНВР).

Методичні об'єднання безпосередньо підкоряються ЗДНВР, НВР.

Методичні об'єднання в своїй діяльності дотримуються Конвенції про права дитини, керуються Конституцією і законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів, органами управління всіх рівнів з питань освіти і виховання, а також Статутом і правовими актами школи, наказами і розпорядженнями директора.

Навчально-виховну, методичну і дослідно-експериментальну роботу методичні об'єднання здійснюють на основі дійсного Положення, наказів і директив Міністра освіти України, а також рекомендація обласного відділу освіти. З питань внутрішнього порядку вони керуються правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовими угодами (контрактами).

Завдання і напрями діяльності методичного об'єднання

Методичне об'єднання як структурний підрозділ освітньої установи створюється для вирішення певної частини задач, покладених на навчальний заклад:

· задоволення потреб школярів в інтелектуальному, культурному і етичному розвитку;

· організація і проведення на високому професійному рівні навчально-виховної, методичної і дослідно-експериментальної роботи по одній або декільком спорідненим дисциплінам;

· вдосконалення методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;

· підвищення педагогічної кваліфікації вчителів;

· проведення педагогічних експериментів;

· організація і проведення роботи по професійній орієнтації випускників і підготовка їх до надходження у вищі навчальні заклади.

Основні форми роботи в методичному об'єднанні:

· проведення педагогічних експериментів по проблемах методики навчання і виховання вихованців і упровадження їх результатів в освітній процес;

· круглі столи, наради і семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів і т.п.;

· засідання методичних об'єднань з питань методики навчання і виховання школярів;

· відкриті уроки і позакласні заходи щодо предмету;

· лекції, доклади, повідомлення і дискусії по методиці навчання і виховання, питанням загальної педагогіки і психології;

· вивчення і реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду;

· проведення методичних тижнів;

· взаємовідвідування уроків;

· контроль за якістю проведення навчальних занять.

Основні напрями діяльності методичного об'єднання:

· аналіз результатів освітньої діяльності по предметах;

· участь в розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального об'єму і змісту навчальних курсів;

· розробка інтегрованих навчальних програм по предметах, що вивчаються, і узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог державних освітніх стандартів;

· підготовка і обговорення рукописів навчально-методичних і дидактичних матеріалів по предметах;

· проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів;

· підготовка і обговорення докладів з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і кваліфікаційного розряду вчителів;

· обговорення докладів по методиці викладу принципових питань програми, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;

· обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;

· розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницькою роботою вчителів;

· організація і проведення педагогічних експериментів по пошуку і упровадженню нових інформаційних технологій навчання;

· застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;

· розробка і вдосконалення засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їх використовування в учбовому процесі;

· вдосконалення навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних мереж і їх програмного забезпечення);

· взаємовідвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;

· сумісні засідання із спорідненими і взаємозабезпечуючими ШМО в цілях обміну досвідом роботи;

· вивчення досвіду роботи споріднених ШМО інших навчальних закладів і обмін досвідом з цієї роботи;

· вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;

· розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань по предметах.

Робота методичних об'єднань

Очолює методичне об'єднання голова, що призначається директором школи з числа найдосвідченіших педагогів за узгодженням з членами методичного об'єднання.

Робота методичного об'єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План складається головою методичного об'єднання, узгоджується із заступником директора з навчально-виховної роботи і затверджується директором школи.

Засідання методичного об'єднання проводити не рідше одного разу в четверть. Про час і місце проведення засідання голова методичного об'єднання зобов'язаний поставити до відома заступника директора школи з навчально-виховної роботи. По кожному з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Рекомендації підписуються головою методичного об'єднання.

При розгляді питань, що зачіпають тематику або інтереси інших методичних об'єднань, на засідання необхідно запрошувати їх голів (вчителів).

Документація методичного об'єднання

Для ефективної роботи в методичному об'єднанні повинні бути наступні документи:

1. Наказ про організацію роботи ШМО.

2. Положення про методичне об'єднання.

3. Функціональні обов'язки вчителів ШМО.

4. Аналіз роботи за минулий рік.

5. Тема методичної роботи, її мета, пріоритетний напрями і задачі на новий навчальний рік.

6. План роботи ШМО на поточний навчальний рік.

7. Банк даних про вчителів ШМО: кількісний і якісний склад (вік, освіта, спеціальність, предмет, загальний стаж і педагогічний, кваліфікаційна категорія, нагороди, звання, домашній телефон, що викладається).

8. Відомості про теми самоосвіти вчителів М/О.

9. Графік проведення нарад, конференцій, семінарів, круглих столів, творчих звітів, ділових ігор і т.д. в ШМО.

10. Графік проходження атестацій вчителів ШМО.

11. Графік підвищення кваліфікації вчителів ШМО на поточний рік.

12. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів щодо предмету вчителями ШМО.

13. Адреси професійного досвіду ШМО.

14. План проведення методичного тижня (якщо ШМО проводить самостійно).

15. План проведення предметного тижня.

16. ВШК (експрес, інформаційні і аналітичні довідки, діагностика)

17. Рекомендації засідань ШМО.

Права методичного об'єднання

Методичне об'єднання має право:

· готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційного розряду;

· висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі;

· ставити питання про публікацію матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений в методичному об'єднанні;

· ставити питання перед адміністрацією школи про заохочення вчителів методичного об'єднання за активну участь в експериментальній діяльності;

· рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;

· звертатися за консультаціями по проблемах навчальної діяльності і виховання школярів до заступників директора школи;

· вносити пропозиції по організації і змісту атестації вчителів;

· висувати від методичного об'єднання вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник».

Контроль за діяльністю методичного об'єднання

Контроль за діяльністю методичного об'єднання здійснюється директором школи, його заступником знавчально-виховної роботи відповідно до планів методичної роботи школи і внутрішкільного контролю, затверджених директором школи.

Кiлькiсть переглядiв: 193

Коментарi