• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Наскрізні змістові лінії

/Files/images/3_MarAvg17-YEvseyev-3.jpg

НАСКРІЗНА ЛІНІЯ «ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА Й СТАЛИЙ РОЗВИТОК»

Змістова лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Проблематика наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізується в курсі математики, насамперед, через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі. При розгляді цієї лінії важливе місце займають відсоткові обчислення, функції, елементи статистики.
  • Використання матеріалів для реалізації змістової лінії «Екологічна безпека й сталий розвиток» на уроках математики (завантажити) та інформатики (завантажити)
  • Відкритий електронний ресурс для скачування посібників серії «Зелений пакет»: http://www.greenpack.in.ua/school/high/

НАСКРІЗНА ЛІНІЯ «ГРОМАДЯНСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ»

Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує математику з іншими навчальними предметами і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
Навчання математики має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. З цієї ж наскрізною лінією пов'язані, наприклад, процентні обчислення, елементи статистики, що дозволяють учням зрозуміти значення кількісних показників при характеристиці суспільства і його розвитку.
  • Використання матеріалів для реалізації змістової лінії «Громадянська відповідальність» на уроках математики (завантажити; завантажити) та інформатики (завантажити)
  • Відкритий електронний ресурс для скачування посібників серії «Живемо в демократії»: http://doccu.in.ua/tag/посібникизодгопл/

НАСКРІЗНА ЛІНІЯ «ЗДОРОВ'Я І БЕЗПЕКА»

Завданням змістової лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Наскрізна лінія «Здоров'я і безпека» в курсі математики реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Особливо важливий аналіз причин ДТП, пов’язаних із перевищенням швидкості. Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я при вивченні основ математичної статистики. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», розгляд красивих геометричних конструкцій, пошук оптимальних методів розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

НАСКРІЗНА ЛІНІЯ «ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ І ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ»

Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій.
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення математичного факту із практичної ситуації, а й ілюструвати його застосування на практиці. Формуванню математичної та ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація у навчанні математики міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Щодо методичних рекомендацій

про викладання навчальних предметів

у закладах загальної середньої освіти

у 2020/2021 навчальному році

Лист Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2020 р. № 1/9-430 “Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році”

Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-385 від 20.07.2020 “Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”

Указ Президента України №31/2020 “Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні”

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)

Лист ІМЗО від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р.”

Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»

Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019 р.)

Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти

Сценарії Першого уроку 2020/2021 навчальному році

Збірники календарних планувань з усіх предметів

Збірник календарно-тематичних планувань для 1 класу (НУШ) на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 2 класу (НУШ) на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань для 3 класу (НУШ) на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з української мови та літератури на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з математики на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з англійської мови на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з історії та правознавства на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з біології на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з хімії на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з фізики та астрономії на 2020-202н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з географії на 2020-2021 н.р.

Збірник календарно-тематичних планувань з мистецтва та музики на 2020-2021 н.р.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НУШ 2020/2021 н.р. wym-1612555071695

/Files/images/284279149.gif

МОН: школа має знати про причини відсутності дитини

Батьки зобов'язані повідомляти школу про причини відсутності дитини. Про це розповіла міністр освіти Лілія Гриневич у відео спеціального проекту «Правила школи».

За словами міністра, якщо дитина не відвідує школу з сімейних обставин, то тоді батьки мають надати відповідну пояснювальну записку. Якщо дитина захворіла, то обов'язково необхідно надати школі довідку про те, що дитина вже здорова і може відвідувати колектив.

«Важливо знати, що згідно законодавства, якщо учень чи учениця не відвідує школу впродовж 10 днів поспіль без пояснення причини, заклад зобов'язаний повідомити поліцію або службу у справах дітей. Тому, якщо ваша дитина захворіла або не відвідує школу з поважних причин, будь ласка повідомте класного керівника в перший день її відсутності», - сказала Лілія Гриневич.

/Files/images/images.png

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-725 від 27 листопада 2018 року

Керівникам закладів вищої освіти

МОН щодо недопустимості розповсюдження
сепаратиських матеріалів та антидержавної
пропаганди в закладах освіти

Міністерство освіти і науки України, враховуючи звернення Служби безпеки України щодо поширення матеріалів сепаратиського характеру та проявів підтримки незаконних збройних формувань так званих «ДНР», просить провести poз’яснювальну роботу серед працівників закладів освіти та здобувачів вищої освіти стосовно неприпустимості розповсюдження та використання у закладах освіти матеріалів сепаратиського характеру з ознаками антидержавної пропаганди або інших антиконституційних дій.

Заступник міністра Ю. М. Рашкевич

/Files/images/images.png

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-690 від 12 листопада 2018 року

Департаменти (управління) освіти і
науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій, інститути
післядипломної педагогічної освіти

Про перелік навчальної літератури,
рекомендованої Міністерством освіти
і науки України для використання у
закладах освіти

Шановні колеги!

З метою упорядкування навчальної та методичної літератури, що рекомендується для використання в навчально-виховному процесі закладів освіти працівниками психологічної служби у системі освіти України, Міністерство освіти і науки України розміщує на офіційному веб-сайті Міністерства перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників з основ психології та соціальної педагогіки. Зазначена вище література рекомендована Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти та дошкільної освіти (додається).

/Files/images/images.png

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-415 від 03 липня 2018 року

Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської
державних адміністрацій

Обласні заклади післядипломної
педагогічної освіти

Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році

Шановні колеги!

Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році, розроблені спільно з Національною академією педагогічних наук України та Інститутом модернізації змісту освіти.

Просимо довести їх до відома вчителів закладів загальної середньої освіти.

З повагою
заступник Міністра Павло Хобзей

Додаток
до листа Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 р. № 1/9-415

/Files/images/images.png

/Files/images/2_Ped-mayster.jpg

Керівникам навчальних закладів, педагогам. Про застосування державної мови в установах освіти.


/Files/images/436s.pngМіністерством освіти і науки надано роз'яснення щодо виконання мовного законодавства України у частині застосування державної мови в навчальних закладах (Лист МОН України від 07.10.2016 № 1/9-542 «Щодо застосування державної мови»).

У робочий час у навчальних закладах з навчанням українською мовою науково-педагогічними, педагогічними працівниками та іншим персоналом використовується українська мова, а у навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин поряд з українською мовою - також мова, якою здійснюється навчально-виховний процес у цьому закладі.

Варіант Типового навчального плану (без вивчення/із вивченням мови національної меншини, з вивченням однієї чи двох іноземних мов тощо) навчальний заклад обирає в залежності від свого типу, спеціалізації, освітніх запитів учнів, їхніх батьків і з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення.

Крім того, з метою розширення сфери застосування державної мови МОН рекомендує посилити роботу з популяризації української мови в учнівському та педагогічному середовищі, залучаючи дітей та молодь до участі в різноманітних навчально-виховних та культурно-просвітницьких заходах.

wym-1477603830695

В навчальних закладах діють нові ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ


Наказ МОН від 15.08.2016 № 974 “Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України” (набув чинності з 30.09.2016 р.) wym-1477604776409

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 2517

Коментарi